A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області

Інклюзивно-ресурсний центр

            Комунальна установа "Городоцький інклюзивно-ресурсний центр" Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області є правонаступником комунальної установи "Інклюзивно-ресурсний центр" Рівненської районної ради Рівненської області.

            Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Рівненської районної ради Рівненської області створена згідно з рішенням Рівненської районної ради від 08 червня 2018 року № 667 “Про створення комунальної установи “Інклюзивно-ресурсний центр” Рівненської районної ради Рівненської області”.

            Засновником комунальної установи є Городоцька сільська рада Рівненського району Рівненської області, уповноважений орган – відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області. 

            Комунальна установа "Городоцький інклюзивно-ресурсний центр" Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області зареєстрована і знаходиться за адресою:  вулиця Соборна, будинок 195, місто Рівне, 3300,  rv_irc_rda@ukr.net

 

            Метою  діяльності  комунальної установи "Городоцький інклюзивно-ресурсний центр" Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області (надалі у тексті  КУ «"Городоцький ІРЦ") є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами, які мають порушення зору, слуху, мовлення, опорно-рухового апарату, інтелектуального розвитку, емоційно-вольової сфери на здобуття дошкільної  та  загальної середньої освіти.

 

 

Завдання комунальної установи "Городоцький інклюзивно-ресурсний центр" Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області:

 

 

1)    проведення комплексної оцінки;

2)    надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;

3)    ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку;

4)    надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками;

5)    надання консультацій батькам.

 

 

 

ЩО ТАКЕ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР?

 

Основним документом, що регулює організацію ІРЦ, є постанова Кабінету міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545. 

 

Відповідно до Закону № 545 б місцеві органи самоврядування зобов'язані створити центри з розрахунку один центр на 7 тис. дітей, які проживають на території об’єднаної територіальної громади (району), та на 12 тис. дітей, які проживають у місті (районі міста).

ІРЦ надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у відповідній об’єднаній територіальній громаді (районі), місті (районі міста), за умови подання відповідних документів.

Психолого-педагогічна допомога надається дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної та загальної середньої освіти (не відвідують освітні заклади), здобувають повну загальну середню освіту в професійно-технічних навчальних закладах та не отримують відповідної допомоги.

 

Комунальна установа "Городоцький інклюзивно-ресурсний центр" Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області

 

Надання психолого-педагогічної допомоги дитині з особливими освітніми потребами

 

Психолого-педагогічна допомога - система психологічних та педагогічних послуг, що надаються дитині з особливими освітніми потребами фахівцями центру, педагогічними працівниками навчальних закладів, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, громадських об’єднань тощо.

Комплексна оцінка стану дитини проводиться фахівцями центру індивідуально за такими напрямами:

  • оцінка фізичного розвитку дитини;
  • оцінка мовленнєвого розвитку дитини;
  • оцінка когнітивної сфери дитини;
  • оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
  • оцінка навчальної діяльності дитини.

У разі встановлення фахівцями центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічної допомоги.

Проводиться інформування батьків (одного з батьків) або законних представників дітей з особливими освітніми потребами про наявність мережі навчальних закладів, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань для підтримки сімей, які виховують таких дітей.

Забезпечуються належні умови для навчання залежно від порушення розвитку дитини з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).

 

 

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА  КУ «"Городоцький ІРЦ" :

  • Господарський кодекс України, Цивільний кодекс України (ці кодекси визначають порядок створення юридичної особи); 
  • Закон України "Про освіту" від 05.09.2017 №2145-VIII;
  • Закон України "Про загальну середню освіту" від 13.05.1999 №651-XIV (зі змінами від 05.09.2017);
  • Закон України "Про дошкільну освіту" від 11.07.2001 №2628-ІІІ (зі змінами від 05.09.2017) (для забезпечення прав осіб з особливими освітніми потребами визначає необхідність створення ІРЦ);
  • Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (зі змінами від 14.11.2017) (визначає статус засновника та його повноваження);
  • Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755-IV (зі змінами від16.11.2017) (визначає порядок реєстрації юридичної особи);
  • Закон України "Про співробітництво територіальних громад" від 17.06.2014 №1508-VII (визначає порядок співробітництва у частині створення спільних комунальних установ, зокрема ІРЦ);
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 №545 "Про затвердження положення про інклюзивно-ресурсний центр" (визначає порядок утворення та припинення, основні засади, а також правовий статус ІРЦ).

 

Інформація для батьків та педагогів:

 

Документи, необхідні для комплексного психолого-педагогічного оцінювання розвитку дитини

Види документів

 

Назви документів

Примітки

ОБОВ’ЯЗКОВІ документи

1.

Документи, що посвідчують особу батьків

Ці документи батьки приносять із собою

2.

Свідоцтво про народження дитини

 

3.

Індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності)

 

4.

Форма первинної облікової документації № 112/0 «Історія розвитку дитини»

 

5.

Довідки від психіатра (за потреби)

 

6.

Письмова заява батьків дитини та/або особиста заява дитини (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки

Документи батьки заповнюють у Центрі

7.

Письмова згода на оброблення персональних даних дитини

 

ДОДАТКОВІ

 

1.

Психолого-педагогічна характеристика дитини, яка: –містить дані про динаміку та якість засвоєння знань під час навчання – підготовлена відповідним педагогічним працівником – затверджена керівником закладу освіти

Можна додавати до заяви, якщо дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту

 

2.

Зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки

 

4.

Документи щодо додаткових обстежень дитини

 

5.

Попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки

 

Подають, якщо дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога

6.

Висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку

 

 

Вхід для адміністратора